Nå skal tre bli merkevare

gjyri-4-3
Saken ble opprinnelig publisert av InnoTre 07.10.2024

Tre som merkevare skal styrke skogens plass i samfunnet og i klimadebatten

Norges Skogeierforbund tar et viktig skritt for å sikre tre som en sentral del av fremtidens bærekraftige verdikjeder.  Gjyri Helén Werp er prosjektdirektør i Norges Skogeierforbund og er tidligere KK redaktør og kommunikasjonsssjef i Oslo Høyre. Nå leder hun arbeidet med å bygge tre som en sterk merkevare og skape tillit rundt tre som en viktig løsning på miljøutfordringene.

En viktig del av denne satsingen handler om å sikre at tre oppfattes som et trygt og bærekraftig valg blant forbrukere, i industrien og i bygg- og anleggssektoren. Målet er å etablere tre som en merkevare og en foretrukket løsning i møte med de store klima- og miljøutfordringene. Werp understreker betydningen av å styrke de positive assosiasjonene med trevirke, samtidig som det må tas grep for å håndtere usikkerheten rundt fremtidig tilgang til skogressurser.

Som en av hovedforedragsholderne på Trebyggeri 2024 vil Werp dele sin planfor hvordan tre kan bygges som merkevare gjennom kommunikasjon. Kommunikasjon om bruk av skogen i overgangen til fornybarsamfunnet, tre som et pålitelig og miljøvennlig alternativ i byggebransjen samtidig som til skapes trygghet rundt at det er høy nok råvaretilgang til industrien sier Kristin Vedum i InnoTre.

Norges Skogeierforbund bygger tre som merkevare som en del av prosjektet «Skogløftet 25», hvor målet er å styrke skogens plass i samfunnet og i klimadebatten. Trevirke som merkevare skal både være en del av løsningen for miljøutfordringene og bidra til økonomisk vekst i årene som kommer sier Olav Veum i Norges Skogeierforbund.

Program og påmelding finner du HER

Hør Gjyri Helén Werp på konferansen Trebyggeri2024!